Kapóra jön a kkv szektor vezetőinek, marketingeseinek az év elején megrendezésre kerülő Marketing fesztivál. Idén 5. alkalommal vehettek részt rajta az érdeklődők. Jó időzítés a január vége, hiszen még meg lehet tervezni, vagy újratervezni az egész év marketing tevékenységét. Inspirációból nem is volt hiány.
A friss marketing trendek és újdonságok mellett lehetőség volt kapcsolat építésre, kiállításra, ezen kívül networkingre is.
Mivel én Pécsről indultam, kegyetlenül korán kellett kelnem, de azt mondom, így is megérte elmenni. A szervezésben itt-ott mutatkozott némi hiányosság, de a felkészült előadók kárpótolták az információra éhes marketingest.
Megjegyzem zárójelben, hogy végképp nem értettem, miért tették a kezdést 8.30-ra. Ha a vidéki látogatókra nem is gondoltak, köztudott, hogy a budapesti közlekedés sem alkalmas arra, hogy ilyen korán előadásra kész legyen az ember. Ezért le is maradtam az első, és talán az egyik legfontosabb előadásról, ami a weboldal trendekről szólt. (de szerencsére a jól választott belépőm alkalmas arra, hogy az előadásokat hanganyagához is hozzájussak) Mindenesetre rejtély számomra ez a korai kezdés.
Marketing fesztivál témái között sok újdonságot és érdekességet találtam. Ilyen volt a Lokális marketing, az Influencer marketing, az előfizetéses rendszerek vagy éppen a kisvállalti márkaépítés. Az előadók esettanulmányon keresztül mutatták be a témát, amivel nagyon jól lehetett látni, hogy működik a gyakorlatban az adott eszköz.
Influencer marketing
A SAKKOM csapata igazán jó kampányt mutatott be. Történetesen azt, hogyan szólítsuk meg a tizenéveseket. Nagyon örültem a témának, mert egy ideje nagyon foglalkoztat az új generáció. Megtudhattuk, hogy leginkább az influencereken keresztül vezet hozzájuk az út.
Lokális marketing
Kondor Albert szintén érdekes prezentációval érkezett. A lokális marketing eszközeit mutatta be egy megtörtént eseten keresztül. Nekem újdonság volt, hogy mennyi mindennel tudunk segíteni magunkon, ha azt akarjuk, hogy a helyi keresésekben előrébb kerüljünk a keresőkben.
Marketing szövegírás
Sipos Zoltán idén meghökkentő üzenettel rukkolt elő. Nem szokványos előadásában jól leteremtette a kkv-k vezetőit, hogy miért nem használják még mindig a tartalom marketing eszközeit. Nekem speciel nem szimpatikus ez a stílus, de azért nagyon remélem, hogy beválik az odapirítás, hiszen valóban nagyon le vannak maradva a kkv-k a nemzetközi szinthez képest.
Facebook marketing
Fontos téma volt még Lévai Ricsi Facebook újdonságokról szóló előadása is. Azért szeretem Ricsi beszámolóit, mert mindig emészthető formában fordítja le nekünk a legújabb Facebook eszközöket.
Záróakkordként kerekasztal beszélgetésbe hallgathattak bele a legkitartóbbak. Jó volt meghallgatni a Milliárdosok klubjából Balogh Levente (Szentkirályi Ásványvíz Kft.), Kárpáti Zoltán (Dr. Batz), Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft Számítástechnika Nyrt), és Hovány Márton (Hovány Csoport) jó tanácsait.
Minden cégvezetőnek javaslom, hogy évente legalább egy-két olyan rendezvényen vegyen részt, ahol inspirációt, lendületet vagy éppen új kapcsolatokat szerezhet. Jövőre ugyanitt!
A rendezvényről készült videóban megtalálsz engem is 1:40-nél 🙂