A Te céged milyen? Produktív vagy kontra produktív? Teszteld most!

2019-01-03T15:26:08+00:00
„Amilyen a kutya, olyan a gazdája” – szokták mondani, és ezt már tudományosan is bebizonyították. Szerintem igaz ez egy vállalkozásra, és annak vezetőjére is.
Egy cég vagy vállalkozás stílusa nagyban függ a vezetőjétől. A vezető látásmódja, habitusa, stratégiája határozza meg általában az egész cég üzletmenetét.

Milyen a produktív cég?

Az a cég produktív, amelyik halad a kitűzött célja felé, alkot, termel, elad, megy előre. Ezzel szemben, amelyik kontra produktív, az éppen ellenkezőleg: a szándékával ellentétes irányba halad.
Nézzük meg, mely dolgok lehetnek azok, amik kedvezőtlenül befolyásolják a cég menetét, és kontra produktívvá tehetik a mindennapokat.

3 dolog, ami kontra produktivitást eredményez! Óvakodj tőle!

1. Átláthatatlanság, túl sok szolgáltatás

Ilyet tapasztaltam múltkor, amikor a postán várakoztam, ahol mára megszámlálhatatlanul sok szolgáltatás lett. Mialatt a postás néni faxolt, fénymásolt egy könyvnyi anyagot, a várakozásban felbőszült ügyfelek panaszáradatától volt hangos az ügyféltér. (megjegyzem, kár, hogy nem a panaszkönyvbe írtak, csak egymásnak puffogtak).
Időnként persze megéri kiegészítő szolgáltatásokat bevezetni, de sokszor, ha túlzásba viszik, már könnyen felaprózhatja a céget. Ráadásul más, esetleg komolyabb ügyfelektől, projektektől veszi el a drága időt és munkakedvet.
A végeredmény: elégedetlen ügyfelek kívül, kontra produktivitás belül.

2. Tervezettelenség

Ahogy esik úgy puffan stílus: a végére mindig lesz valahogy, félbehagyott munkák, megkezdett, de be nem fejezett kampányok, honlapok. Ismerős?
Akkor jó szívvel ajánlom a hét, hónap, év megtervezését. Miért jó, ha tervet készítünk? Például azért, mert tartást ad az embernek, hiszen tudja, hogy belátható időn belül mik várnak rá. Másrészt az ember munkaidejét feladat listává változtatja, amiről „csak” pontról pontra kell haladni, és elkezdenek hatékonyabban működni a dolgok.

3. Túl sok ötlet, túl kevés megvalósítás

Ezzel is sokszor találkozom. Vannak vállalkozók, cégvezetők, akik hemzsegnek az ötletektől. Persze ilyenkor mindig a legfrissebb ötlet hozza lázba őket, és azzal akarnak foglalkozni. Pedig nem minden ötletet érdemes megvalósítani. Érdemes inkább azt az ötletet több szempontból is szemügyre venni, hátha csak első pillantásra tűnik olyan zseniálisnak. Ezen kívül az a tapasztalatom, hogy sokszor jobb egy-két következetesen jól kivitelezett ötlet, mintha ötletről-ötletre meggondolás nélkül ugrál az ember.

Mi a teendő?

Érdemes minimálisra csökkenteni azokat a tényezőket, amelyek kontra produktívvá tesznek. Például egyszerűen átlátható szolgáltatásokkal, könnyen érthető termék/szolgáltatás csomagokkal, gondos tervezéssel, és egy kis következetességgel.
Kép forrás: pixabay.com