Sokszor olyan bölcs a természet. Amin éveken át rágódnak a cégvezetők, azt pofonegyszerűen megoldják az állatvilágban. Íme egy ragyogó példa rá!
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy közös cél
Afrikai méhészborz mindenfélét eszik. Rovarokat, gyümölcsöt. Ami jön. De a kedvenc eledele mégis a lépesméz. Szerencsére nem kell tartania a méhszúrásoktól, mert szinte átlyukaszthatatlan a bőre, és igen csak sűrű a bundája. Már csak meg kéne találni azt az édes finomságot!
Méhészborz, aki szereti a mézet, de nem találja
A méhészborznak szerencsére van egy barátja, aki történetesen egy kismadár, és stílusosan mézkalauznak hívnak. Miért? Mert különleges érzéke van arra, hogy rátaláljon a vadméhek fészkeire.
Mézkalauz, aki megtalálja a mézet, de nem éri el
Szóval amikor a mézkalauz talál mézet, azonnal jelez a borznak. Hangos csivitelő hangjával, erős zuhanó repülésével értesíti a borzot a méz „lelőhelyéről”. Máris teljes a boldogság! A borz felszakítja a vadméhek fészkét, és teletömi a hasát. Utána átadja a terepet az idegenvezetőnek. Így mindenki jól jár! Ugye milyen csodálatos az állatvilág! ?
Tanulság marketing módra
Szóval adott két mézimádó, akik a maguk erejéből nem tudnának hódolni ennek a szenvedélyüknek. De egymás segítségét igénybe véve bizony elérik a céljukat.
Sok vállalkozó a sztori hallatán legyint, mondván, ezt a gyakorlatban nehéz kivitelezni. Marketing tapasztalatok szerint azonban egyáltalán nem így van. Igaz, hogy sok hatékony marketing eszköz bizony utánajárást igényel, lusta hozzáállással nem lehet sikereket elérni.
Rengeteg példa van arra, hogy két-három cég, akik egymásnak nem konkurensek, eredményesen elérik a közös célt, amire egyedül nem lennének képesek.
Milyen céget válassz együttműködő partnernek?
- Akikkel közösek a céljaid. Például a vásárlók tájékoztatása, hasznos infók átadásában, problémák elkerülésében (egyesületek, kamarák, hasonló vállalkozók, kereskedők, non profit szervezetek, stb.)
- Aki nem jelent konkurenciát
- Aki nem rontja, hanem emeli a színvonaladat
- Közös a célközönségetek. Vagy van átfedés a célközönségeitekben.
- Ahol a cégvezető erre nyitott, és hajlandó új területeket kipróbálni.
Javaslom, hogy gondold át, mely cégek, szervezetek lehetnek együttműködő partnereid a jövőben. Írj nekik, hívd fel őket, ajánlj nekik együttműködést. Keress új kapcsolatokat! Keresd meg a saját mézkalauzodat! Megéri!
Méhészborz infó, kép forrása: wikipédia
mézkalauz madár infó és kép forrása: A természet világa blog
bevezető kép: pixabay.com