5 hasznos marketing tipp: hogyan használd ki a nyári uborkaszezont?

2020-07-14T21:56:30+00:00

Az alábbi néhány hasznos marketing tipp azoknak szól, akik nem kifogásokat, hanem módszereket keresnek. 

Van néhány terület, ahol forgalom szempontjából a nyár kimagaslóan jó időszak (pl: idegenforgalom, vendéglátás, szezonális termék kereskedelem), de a legtöbb kis cégnél mégis csak hamarosan beköszönt az uborkaszezon.

Bár az idei nyár egy kicsit más, mint a többi. A karantén miatt ugyanis sokan nagyon dolgos nyár elé nézünk. De mégis, úgy gondolom, idén is két lehetőséged van:

  • Siránkozol, hogy nincs elég vevő, nincs forgalom, és örülsz, ha valahogy túléled a nyarat.
  • Kihasználod a nyarat, és a pangó időszakban felkészülsz az őszre.

Tegyük fel, hogy eldöntötted: idén kipróbálod a második verziót. Nézzük néhány pontban, milyen hasznos és okvetlenül fontos marketing eszközök bevezetésére vagy épp leporolására lesz számodra kitűnő ez a pár nyári hónap.

Van élet a nyár után! Hogyan készülj rá okosan?
Íme az 5 marketing tipp:

Marketing tipp 1#
Honlap frissítés

A honlap frissítése, karbantartása szinte a legelhanyagoltabb területek egyike. Pedig, ha azt akarod, hogy valami hasznod is legyen abból, hogy létrehoztad a weblapod, bizony a szövegfrissítés alapvető. Több ok miatt is, pl:

  • Időnként nem árt frissíteni a keresők miatt
  • Időnként nem árt életjelet küldeni cégedről az ügyfeleknek, mondjuk e-mail formájában, ennek egy jó kiegészítője lehet a honlapra való irányítás.  És ha évek óta ugyanaz az unalmas honlap látványa fogadja őket, nem sok esély van rá, hogy felkapják a fejüket
  • Időnként nem árt átnézni a statisztikát, honnan érkeznek a látogatók, milyen kulcsszavakra keresve találtak Rád, melyik tartalom a legolvasottabb, stb. Ezek alapján nem kizárt, hogy érdemes lesz változtatni néhány dolgon.
    Ha úgy érzed, hogy fel kéne rázni a honlapodat egy vadi új tartalommal, de nem tudod, hogyan kezdj hozzá, olvasd el a honlap szövegírásról ezt a részt: Kulcsrakész honlapszöveg

Marketing tipp 2#
Adatbázis szerviz

Az adatbázisépítés fontos marketing eszköz. Azonban ma már a GDPR eléggé beárnyékolta. Ha a nyári uborkaszezont ki akarod használni, akkor tedd rendbe ezt a területet, tedd GDPR baráttá az adatbázisod, hírleveled, stb. És ami még fontos: ha már megvan, akkor kezdd el használni is. GDPR témában itt van még egy olvasnivaló: Hírlevél GDPR szerint

Marketing tipp 3#
Reklámanyagok előkészítése az őszre

Jó már most kitalálni, mivel fogsz előrukkolni nyár után. Legyen terved az év utolsó hónapjaira. Most még van időd megtervezni, előkészíteni a reklámanyagokat. Ha újra elindul az üzleti élet, hidd el, már nem lesz rá elég időd. Ha valami új dologgal akarsz előállni, már most el kell kezdened a kommunikációján gondolkodni.

Marketing tipp 4#
Rendszeres marketing tevékenység beindítása

Minden cég végez valamilyen szinten marketing tevékenységet. Ki így, ki úgy. Van, aki nem is tud róla, hogy marketinget folytat. Néha nincs is szükség másra, mint egy kis rendszeresítésre vagy tervezésre, na erre szánj egy kis időt ráérős idődben.

Marketing tipp 5#
És amire egész évben nem jutott időd

A cégvezetők nagy részének van egy listája arról, hogy mit szeretne majd megcsinálni, ha lesz ideje. Azt javaslom, ha van ilyened, akkor most vedd elő, nézd át, és amit tudsz, mielőbb valósítsd is meg. 

Ha még nincs ilyen listád, akkor adok néhány ötletet, hogy marketing szempontból mire érdemes időt fordítani a pangó időszakban:

  • rég nem látott ügyfelekkel való kapcsolat újrafelvétel
  • kirakat átrendezése
  • ötletbörze a dolgozókkal
  • irodafestés
  • marketing anyagok tanulmányozása, frissítése, stb.

Legszívesebben megígértetném minden kkv cégvezetővel, hogy a fenti marketing feladatokból legalább kettőt meg fog valósítani még idén. De ez sajnos nem áll módomban. Inkább Rád bízom a döntést, innentől kezdve Tiéd a felelősség. 🙂

Ha a fentiekben kell egy kis támogatás, szólj, szívesen segítek.