A mutitaskingről nem is olyan régen azt gondolták, hogy szuper, hiszen egyszerre több mindent tudunk csinálni. Aztán a mai statisztikák már azt mutatják, hogy egyáltalán nincs jó hatással a mindennapjainkra. Munkánk hatékonyságára meg aztán pláne. Akkor most előny vagy hátrány? Mindjárt nézzük, hogy a megírt és online felületen megjelent marketing szövegre milyen hatása van. Előtt egy sztori. Ki ismer magára a következő életképben?
Hogyan dolgozik korunk embere?
Képzejük el, hgy korunk embere „az íróasztalánál ül és dolgozik. Számítógépen több oldalt is megnyit egyszerre. Miközben az egyik dokumentumon dolgozik, ellenőrzi az e-mailjeit, és válaszol a sürgős üzenetekre. Megszólal a telefon, és amíg beszélget, végigböngészi a legfrissebb híreket. A telefonhívás véget ér, de mielőtt visszatérne a megkezdett dokumentumhoz, rákattint egy linkre, hogy megtudja aznap mi korbácsolta fel a kedélyeket a parlamentben. Üdv a multitasking világában!” (részlet*)
- A multitasking tulajdonképpen rontja a munka hatékonyságát hiszen megoszlik a figyelmünk.
- A multitasking felületességre szoktat.
- A multitasking rontja a munkánk minőségét.
- A multitasking időrabló.
Most képzeljük el, hogy potenciális érdeklődőnk ebben a munkakörnyezetben olvassa el azt a marketing szöveget, amit kitettünk a honlapra vagy a blogra. Vannak, akik még mindig úgy gondolják, hogy az általuk kitett honlapszöveget elolvassák az elejétől a végéig. Hát sajnos már régóta nem így van, és ezt nap mint nap lehet tapasztalni.
Milyen az ideális marketing szöveg?
Digitális korunkban minden kütyü a figyelmünkért versenyzik. „Sietek, mondd a lényeget!” – mintha egy belső hang ezt mondaná internetes olvasás közben.
Milyen legyen az online szöveg?
- Legyenek hangzatos címek és alcímek. (nem clickbait!)
- Hasznos kiegészítő lehet: videó, kép, grafika
- A nagy szövegeket több kisebb bekezdésre tagoljuk
- Legyen kényelmesen, egyértelműen feldolgozható az infó, ne kelljen sokat gondolkodni.
- Emeljük ki a lényeget!
- Szövegünk legyen tömör, lényegre törő.
- Beszéljük a vevő nyelvét, ha idegen számára a szöveg, hamar tovább kattint.
Tehát marketingre fel! Szóval innen szép nyerni! Sok sikert kívánok korunk emberének figyelmének meghódításához!
*Idézet: Gary Chapman & Arlene Pellincane: Netfüggő gyerekek c. könyvéből
kép forrás: pixabay