Marketing szövegírás és a multitasking

2019-03-07T22:10:31+00:00

A mutitaskingről nem is olyan régen azt gondolták, hogy szuper, hiszen egyszerre több mindent tudunk csinálni. Aztán a mai statisztikák már azt mutatják, hogy egyáltalán nincs jó hatással a mindennapjainkra. Munkánk hatékonyságára meg aztán pláne. Akkor most előny vagy hátrány? Mindjárt nézzük, hogy a megírt és online felületen megjelent marketing szövegre milyen hatása van. Előtt egy sztori. Ki ismer  magára a következő életképben?

Hogyan dolgozik korunk embere?

Képzejük el, hgy korunk embere „az íróasztalánál ül és dolgozik. Számítógépen több oldalt is megnyit egyszerre. Miközben az egyik dokumentumon dolgozik, ellenőrzi az e-mailjeit, és válaszol a sürgős üzenetekre. Megszólal a telefon, és amíg beszélget, végigböngészi a legfrissebb híreket. A telefonhívás véget ér, de mielőtt visszatérne a megkezdett dokumentumhoz, rákattint egy linkre, hogy megtudja aznap mi korbácsolta fel a kedélyeket a parlamentben. Üdv a multitasking világában!” (részlet*)

  • A multitasking tulajdonképpen rontja a munka hatékonyságát hiszen megoszlik a figyelmünk.
  • A multitasking felületességre szoktat.
  • A multitasking rontja a munkánk minőségét.
  • A multitasking időrabló.

Most képzeljük el, hogy potenciális érdeklődőnk ebben a munkakörnyezetben olvassa el azt a marketing szöveget, amit kitettünk a honlapra vagy a blogra. Vannak, akik még mindig úgy gondolják, hogy az általuk kitett honlapszöveget elolvassák az elejétől a végéig. Hát sajnos már régóta nem így van, és ezt nap mint nap lehet tapasztalni.

Milyen az ideális marketing szöveg?

Digitális korunkban minden kütyü a figyelmünkért versenyzik. „Sietek, mondd a lényeget!” – mintha egy belső hang ezt mondaná internetes olvasás közben.

Milyen legyen az online szöveg?

  1. Legyenek hangzatos címek és alcímek. (nem clickbait!)
  2. Hasznos kiegészítő lehet: videó, kép, grafika
  3. A nagy szövegeket több kisebb bekezdésre tagoljuk
  4. Legyen kényelmesen, egyértelműen feldolgozható az infó, ne kelljen sokat gondolkodni.
  5. Emeljük ki a lényeget!
  6. Szövegünk legyen tömör, lényegre törő.
  7. Beszéljük a vevő nyelvét, ha idegen számára a szöveg, hamar tovább kattint.

Tehát marketingre fel! Szóval innen szép nyerni! Sok sikert kívánok korunk emberének figyelmének meghódításához!

 

*Idézet: Gary Chapman & Arlene Pellincane: Netfüggő gyerekek c. könyvéből

kép forrás: pixabay