„Nincs időm a marketingre” – hogyan győzd le az egyik leggyakoribb kkv betegséget?

2019-01-04T21:39:32+00:00
Az elmúlt években rohamosan fejlődésnek indult a kisvállalati marketing. Számtalan marketing anyag vált elérhetővé, amiből a vállalkozók fejleszthetik az ismereteiket. Ennek ellenére sok kis cég még mindig csak olvassa, tanulja, de még mindig nem használja aktívan a marketing eszközöket. Miért?

Tapasztalataim szerint a leggyakoribb ok, amiért a vállalkozások nem folytatnak tudatos marketinget az az időhiány. Vagy legalább is erre hivatkoznak: „egyszerűen nincs időm a marketingre”.
Ha Neked is ismerős ez a kifogás probléma, akkor olvasd el, milyen ellenszerrel orvosolható a legkönnyebben ez a betegség:

1.    Válassz egy napot a saját dolgaidhoz!

Könnyen rászoktathatod magad a marketingezésre, ha választasz magadnak egy bizonyos napot, napszakot, amikor mással nem foglalkozol. Például péntek délután, kedd reggel, vagy bármelyik munkádra jellemző „lyukasóra” megteszi. Ha tudatosan, és rendszeresen elkezded csinálni, garantálom, hogy egy idő után már előre várni fogod azt az időszakot, amikor a saját céged marketingjét is építheted. Kezdd el kicsiben, akár heti egy órával. Ha ráérzel az ízére, máris kevés lesz.
Általában ötlete mindenkinek van, csak éppen ideje nincs azt kivitelezni. Ezekkel a rendszeresen visszatérő alkalmakkal egyszerűen új fejezetet nyithatsz a céged marketingjében.

2.    Tervezz előre!

Szinte mindegy, hogy szezon előtt, év elején, hét elején vagy reggelente, lényeg, hogy a tervezés ne maradjon ki a mindennapokból. Egyrészt jó megtervezni, hogy az adott napon, vagy héten milyen projekteken fogsz dolgozni, de nem érdemes kihagyni a saját céges marketinget sem. Ha kicsit körülnéznél, könnyen belátnád, hogy mindig van valamilyen aktuális téma, amivel kapcsolatban lehet honlap cikket, blogot, hírlevelet vagy éppen Facebook posztot írni. Plusz egy jó hír: ezeket mind lehet előre időzíteni. Akkor „csak” egyszer kell leülnöd ezzel foglalkozni, és akár egész hétre le vannak tudva a marketing posztok, közösségi oldalak frissítései.
Lehetnek szezonalitások, amikor érdemes valamilyen kampányt indítani. Engem például nagyon sokszor keresnek fel a vállalkozók szezon közepén valamilyen kampány ötlettel, ajánlat kéréssel. Nos, ilyenkor már igazából nincs mit tenni, a hajó már elment, esetleg a következő szezonra lehet előkészülni. Gondolkodj és tervezz előre, az mindig megtérül!

3.    Keress inspirációt!

A legtöbb vállalkozó túl fáradt ahhoz, hogy még a saját marketingjével is foglalkozzon, bőven elég neki az, hogy az ügyfeleket ki kell szolgálni. Micsoda fordított gondolkodásmód! Pedig gondolj csak bele, inkább azzal kéne először foglalkozni, csak utána a vevőkkel. Szerinted milyen negatív reklám például egy weblapos cégnek az, hogy nincs saját honlapja? Kinek van kedve egy olyan fodrászhoz járni, akinek mindig zsíros, ápolatlan a haja?!
Ha túl fáradtnak érzed magad, kezdd el azzal, hogy megmozgatod az agyadat. Keress inspirációt a marketingezésre! Ma már ehhez erőfeszítés sem kell, a neten egy csomó marketing anyagot, rendezvényt, cikket, eszközt találsz. Olvass újságcikkeket, képezd magad, járj üzleti klubba, beszélgess mindig aktív, nyüzsgő emberekkel, akik bogarat ültetnek a füledbe.
Csak ne légy passzív, lépj ki az állóvízből, és kezdd el valahol! Marketingre fel!
Kép forrás: pixabay